Tuesday, December 6, 2011

MANUSIA DAN KEINDAHAN.

Manusia dan keindahan memang tak dapat dipisahkan. Siapa yang tak suka dengan benda atau sesuatu yang cantik dan indah kan ? Lumrah manusia sekali lagi. Memungkinkan.

Yang paling utama manusia mudah dikaburi dengan keindahan. Maksud aku keindahan palsu. Keindahan yang sengaja diada-adakan. Contohnya remaja remaja Malaysia tergila-gila dekat mamat2 dan minah2 Korea tu. Faham ?

Majoriti rakyat korea menjalani pembedahan plastik. Tak mustahil yang lelaki pun nampak cantik. Rakyat Malaysia sanggup habis beratus semata nak tengok mereka2 lips sync daripada support konsert atau gig artis local yang tiketnya tak sampai beratus pun.

Tapi itu hak masing-masing. Tapi itulah mentaliti Rakyat Malaysia terutama MELAYU. Semua benda dari luar akan diagungkan. Sama juga situasinya dengan BOLA SEPAK MALAYSIA. Lebih utamakan kelab EPL berbanding LIGA SUPER.

Mungkin mereka indah. Mungkin. Kita boleh suka tapi jangan jadi fanatik.

Segala nikmat yang kononya syurga hanyalah kelalaian yang memperdaya kita.
Stop being taken for a fool !



2 comments:

  1. LIKE! pengajaran buat diri sendiri dan rakan2 yg lain. keindahan itu hanya pinjaman sementara dari tuhan yang tujuannya utk menunjukkan kekuasaan tuhan pada manusia, tapi manusia menghargai secara sebaliknya pula :)

    ReplyDelete